سفارش تبلیغ
صبا ویژن
book
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 10
بازدید دیروز : 10
کل بازدید : 23881
کل یادداشتها ها : 20

نوشته شده در تاریخ 95/12/22 ساعت 12:24 ص توسط mohammad


 

چه هاست ی بخریم؟

 

 

نکات بسیار زیادی در انتخاب هاست وجود دارد که قبل از راه اندازی یک سایت باید به آن توجه کنید.قبل از خرید هاست باید بدانید چه مشخصات فنی نیاز دارید و چگونه یک شرکت میزبانی وب میتواند آنها را برای شما برآورده کند. امکاناتی از قبیل میزان فضا و پهنای باند , نوع سیستم عامل هاست , تعداد دامنه و بانک اطلاعاتی و… برخی از اصلاحات رایج در میزانی وب هستند. شما باید بتوانید از ابتدا سرویس مورد نیاز خود را به صورت درست انتخاب کنید تا مجبور نشوید پس از زمان کوتاهی هزینه های اضافی بابت خرید پلن های بالاتر هاست نامحدود بپردازید .

 

اگر قصد دارید یک سایت خدماتی و اطلاع رسانی راه اندازی کنید حداقل از 500 مگابایت فضا شروع کنید. هاست پربازدید چون بخشی از این فضا بابت نصب اسکریپت مورد نظرتان اشغال میشود و مابقی آن بابت نگه داری از تصاویر و فیلم و به طور کلی فایل ها و مطالب و مولتی مدیای سایت استفاده خواهد شد و شما به مرور زمان و پیشرفت سایت تان ممکن است لازم باشد تا چند گیگابایت هم فضا بخرید هاست نامحدود . طبیعی است هرچه مطالب بیشتری داشته باشید و سایت شما گسترده تر باشد به فضای بیشتری برای نگه داری فایل های خود نیاز دارید.

 webhosting

برخی از شرکت های میزبانی وب به خرید هاست شما وعده فضای نامحدود میدهند. اما باید بدانید که در عمل این کار ممکن نیست.این فقط یک جمله تبلیغاتی است زیرا تمامی سرور ها اطلاعات شما را بر روی هارد دیسک خود نگهداری میکنند و تمامی هارد دیسک ها هم فضای مشخصی دارد که آن فضا بین کاربران تقسیم شده است . پس چیزی به نام نامحدود وجود خرید هاست ندارد.

 

برای امتحان شما میتوانید بر روی یکی از همین سرویس های نامحدود فایلهای سنگین قرار دهید و پس از مدتی خواهید دید که شرکت میزبانی با شما تماس میگیرد و از شما درخواست میکند پلن هاست خود را ارتقا دهید.

هاست های ایران به دلیل وجود سرور ها داخل کشور، سرعت نمایش بالاتری دارند که خیلی هاست نامحدود محسوس نمی باشد.

 

همچنین چنانچه از نرم افزار هایی نظیر ویبولتین نال شده استفاده می کنید، پیشنهاد ما استفاده هاست نامحدود از سرور های داخل ایران است زیرا تحریم نمی باشد.

 

هاست های خارج به دلیل امکانات بیشتر در دیتاسنترهای خارجی ترافیک و پهنای باند بیشتری در اختیار شما قرار می دهد،به دلیل سرعت بالاتر سایتهایی که روی سرورهای خارج ایران میزبانی می شوند،  در خارج از هاست پربازدید ایران و همچنین پایداری بیشتر آنها معمولا این سایتها رتبه بهتری در موتورهای جستجو و الکسا بدست می آورند.

     در عمل، بسیاری از شرکت هایی که خدمات ثبت دامنه را انجام می دهند، خرید هاست ایران خدمات هاست نیز ارائه می دهند. ولی لزوما این به آن معنا نیست که شما پس از ثبت دامنه، بایستی حتما هاست نیز خریداری نمایید. بسیاری از مواقع، یک دامنه خریداری می شود ولی بنا بر دلایلی از آن استفاده نمی شود.  

 

 یکی از این دلایل می تواند پارک کردن دامنه برای هاست مدتی کوتاه یا بلند باشد. پارک کردن دامنه به این هاست نامحدود معناست که شما دامنه ای را خریداری می کنید ولی از آن استفاده نمی کنید. یکی از دلایل دیگر ثبت دامنه و نخریدن هاست می تواند آن باشد که دامنه تنها برای آن خریداری شده است تا فرد دیگری نتواند آن را خریداری کند. دلایل این موضوع نیز متنوع است ولی اکثرا به خاطر جلوگیری از سوء استفاده از نام دامنه است.

منبع:

هاست , خرید هاست, خرید هاست پربازدید, هاست نامحدود








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ