سفارش تبلیغ
صبا ویژن
book
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 23833
کل یادداشتها ها : 20

نوشته شده در تاریخ 95/12/22 ساعت 12:35 ع توسط mohammad


 

اهمیت کلیدواژه ها در سئو سایت

 

کلیدواژه ها چهارچوب اصلی سئو یک وبسایت را تشکیل میدهند . 

کلیدواژه ها بیانگر تمامی مفهوم نهفته در محتوای وب سایت شما هستند و باید بتوانند عباراتی را که کاربران در هنگام جستجو در اینترنت در کادر جستجوی گوگل وارد می کنند، پوشش دهند. 

در سایت سئو تولز با در نظر گرفتن این مطلب می توانیم بگوییم که سئو و بهینه سازی وب سایت یک تخصص مبتنی بر کاربران و یا مبتنی بر شناخت کاربران است.
در حقیقت میزان حرفه ای بودن متخصصان در این زمینه را می توان با توانایی آنها در شناسایی و حتی پیش بینی کلیدواژه های ترند (trending keywords) و رتبه بندی برای این کلیدواژه ها، سنجید. به عبارت دیگر مهارت یک متخصص سئو را می تون با بررسی توانایی او در جستجوی کلیدواژه ها سنجید.
متخصصان سئو نیز باید آموزش سئو  مانند عرضه کنندگان تمامی محصولات تجاری همواره دو چیز را در نظر بگیرند: اول سختی و شدت رقابتی که در آن شرکت می کنند، دوم (قدرتمند بودن رقیبان) و میزان تقاضا برای یک کلیدواژه خاص.
دو عامل اساسی در جستجوی یک کلیدواژه عبارتند از :
√ حجم جستجوی آن کلیدواژه (تعداد دفعاتی که آن کلیدواژه در یک ماه توسط تمامی کاربران اینترنت در گوگل جستجو می شود )
√ دشواری کلیدواژه (رقابت پذیری کلیدواژه، به عبارت دیگر حجم رقابت در سئو ,سئو و بهینه سازی ,سایت سئو  بین وب سایت های مختلف موجود در آن کلیدواژه )

متاسفانه برخلاف تجارت های کلاسیک که در آنها همه چیز قابل اندازه گیری است، در دنیای سئو مسائل اندکی پیچیده تر و اندازه گیری ها بسیار مشکل هستند. از این رو اکثر ما معمولا به آمارهای فراهم شده توسط ابزار Google Keyword Planner که مبتنی داده های PPC است، اعتماد می کنیم.

– کلمات کلیدی (Keywords): هر صفحه دارای یک هدف و موضوع مشخص است که با استفاده از کلمات کلیدی می توانیم محتوا و موضوع صفحه را به موتورهای جستجو انتقال دهیم. برای مثال صفحه یک محصول مانند “دوربین عکاسی” شامل تنوعی از کلمات (لنز دوربین،لوازم جانبی دوربین و…) است که در متن ، عکس(ALT Tags) و عناصر HTML قرار گرفته‌اند.

 

– تگ عنوان (Title Tags): عنوان صفحه در SERP(صفحه نتایج موتور جستجو) و همچنین تب مرورگرتان قابل مشاهده است. این یکی از مهمترین و قوی‌ترین سیگنال‌ها به شمار می‌رود و شامل کلمه کلیدی و اگر مایل هستید برند کسب وکارتان باشد. برای جدا کردن برند از عنوان صفحه از – _ | » « استفاده کنید.

 

– تگ Header tags) H) :بیشتر صفحات وب به چند بخش و سرفصل تقسیم می‌شوند که با تگ‌های h نمایش می‌یابند. تگ <h1> می‌تواند شامل کلمه کلیدی اصلی باشد و دیگر تگ‌ها شامل h2 تا h6 دارای کلمات مترادف باشند.

 

– بهینه سازی محتوا (Content Optimization):محتوای صفحه و مقاله شما بهینه سازی وب سایت باید حاوی کلمه کلیدی اصلی و حداقل با طول 300 کلمه باشد. اگر مدام محتوای بی کیفیت و کوتاه انتشار دهید ممکن است به خاطر ارایه محتوای نازک (thin content) تحت مجازات الگورتیم گوگل پاندا قرار بگیرید.

 

– لینک های داخلی (Internal Linking) : منو و لینک‌های ناوبری (navigation bars) باعث می‌شود که بتوانید مهم‌ترین بخش‌ها و دسته‌های سایت خود را به کاربران و موتورهای جستجو معرفی کنید، بنابراین از سالم بودن و در دسترس بودن این لینک‌ها اطمینان حاصل کنید.همچنین هنگامی که در یک مقاله امکان ارتباط با بخش‌ها و دیگر مقالات مرتبط فراهم است حتما لینک داخلی (Internal Linking) را مدنظر داشته باشید.

در ادامه این مقاله ابزارهایی  آموزش سئو را به شما معرفی خواهیم کرد که اطلاعات جامع تر و کامل تری را در اختیار شما قرار می دهند و شما را به صورت گام به گام در جستجوی کلیدواژه ها با استفاده از این ابزارها همراهی خواهیم کرد.
بهتر است به دنبال چه نوع کلیدواژه هایی باشیم؟
دو نوع مختلف از کلیدواژه ها وجود دارند که شما باید در هنگام جستجوی کلیدواژه ها آنها را در نظر بگیرید :
√ کلیدواژه هایی که می توانند برای شما منافع مالی داشته باشند که اصطلاحا به آنها کلیدواژه های commercial یا تجاری گفته می شود.
? کلیدواژه هایی که می تواند برای جذب سئو ترافیک و لینک های برگشتی به وب سایت شما موثر باشند که اصطلاحا به آنهاا کلیدواژه های informative یا آموزنده می گویند.
اکثر وب سایت ها به منظور ایجاد منافع اقتصادی طراحی می شوند. در بسیاری از موارد محصولات تجاری یک صنعت خاص توسط وب سایت آنها فروخته می شود و به هر نقطه از کشور و یا دنیا ترابری می گردد. از این رو رتبه بندی برای کلیدواژه هایی سئو سایت که موجب جذب مشتریان بالقوه می شود برای این وب سایت ها بسیار ضروری و حائز اهمیت است، هرچقدر که رتبه کسب شده توسط این وب سایت ها در رتبه بندی بهتر باشد، میزان فروش آنها بهتر خواهد بود.

زمانی که شما قصد دارید محتوایی را برای وب سایت خود ایجاد کنید، باید مشتریان بالقوه وب سایت خود را در نظر داشته باشید. باید بدانید که کاربران مد نظر شما هنگامی که به دنبال یک محصول خاص در اینترنت می گردند، چه نوع کلیدواژه هایی را استفاده می کنند. عباراتی که کاربران در هنگام جستجو محصولات بهینه سازی وب سایت  در اینترنت استفاده می کنند معمولا کلمات توصیفی واضح مثل : خریدن، ارزان قیمت، مقرون به صرفه و … را شامل می شود. این کلمات به کاربران کمک می کند تا دقیقا به چیزی که می خواهند اشاره کنند.

منبع:

سئو سایت با سئو تولز








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ