سفارش تبلیغ
صبا ویژن
book
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 2
کل بازدید : 23707
کل یادداشتها ها : 20

نوشته شده در تاریخ 95/9/5 ساعت 11:56 ص توسط mohammad


سئو و بهینه سازی داخلی سایت (روی صفحات)

مجموعه کارهایی است که باعث می شود موتور جستجو و خزنده ها، سایت را بهتر درک کنند. پیش نیاز این آموزش، آموزش اصطلاحات سئو می باشد.که در سایت سئو روز آموزش های سئو کامل توضیح داده شده است.

سئو و بهینه سازی سایت، تنها پایه بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است و حکم یک چرخ اتومبیل را دارد.یک اتومبیل با داشتن چرخ حرکت نمی کند و نیاز به موتور و بدنه مناسب دارد.اما به هر حال برای حرکت، باید 4 چرخ داشته باشد! بهینه سازی سایت هم حکم همین 4 چرخ را دارد.بهینه سازی سایت در موضوعاتی که رقابت دارند (حتی کم) معجزه نمی کند! اما برای یک سئو سایت موفق، باید بهینه سازی مناسبی داشته باشید.

اکثر طراحان سایت و برنامه نویسان و یا سئو گرها تازه وارد فکر می کنند که بهینه سازی یک سایت، تمام فرایند سئو است.در حالی که ON Page Seo تنها اصول و پایه سئوست و گامی است برای شروع حرکت!

هزاران سایت اصول اولیه سئو را رعایت کرده اند.دلیل نمی شود اگر وب سایتی on page seo مناسبی داشته باشد به نتایج نخست گوگل راه یابد (در مواردی نیز می تواند این اتفاق بیفتد.بخصوص در موضوعات کم یا بی رقابت.آموزش تشخیص رقابت یک موضوع را مطالعه کنید) اصول اساسی و مهم آموزش سئو و بهینه سازی سایت شامل موارد زیر است:

1- بهینه سازی تگ عنوان

title) -2- متا تگ توضیحات – Meta Desscription (اکنون بی اهمیت تر شده است).

3- بهینه سازی تصاویر با استفاده از مشخصه Alt و Title که به ترتیب به معنی متن جایگزین عکس و عنوان عکس می باشند.

4- ایجاد ساختار آدرس دهی مناسب و url های قابل فهم

5- ایجاد لینک های داخلی مناسب

6- بهینه سازی لینک های خروجی

7- بهینه سازی تگ های Heading و عناوین (شامل عنوان اصلی صفحه، عناوین و متنون مرتبط و …)

8- درصد مناسب کلمات کلیدی نسبت به متن (این موضوع اکنون با بروز رسانی های گوگل تقریبا بی اهمیت شده است).اکنون هر متنی طبیعی و بدون توجه به گوگل و برای کاربر نوشته شده باشد، مناسب است و درصدی در کار نیست.

9- درصد مناسب نسبت متن به کد

Text to HTML Ratio) -10 – قالب بهینه شده و ساختار مناسب سایت و مورد پسند کاربر (UX مناسب)

11- خودداری از دامنه پارک شده و مطالب کپی از سایت های دیگر یا سایر صفحات سایت خود.

12- خالی نبودن صفحات سایت (صفحاتی که فقط شامل عکس و عنوان هستند مناسب نیستند). مثلا صفحه ای که حاوی لیست محصولات است، باید، محصولات لیست شده آن، علاوه بر عکس و عنوان، دارای شرح کوتاهی باشند و هر کدام از محصولات آن نیز در صفحه جداگانه ای با url اختصاصی دارای مشخصات و شرج کاملی باشند(علاوه بر عنوان و تصویر)

13- خودداری از javascript base بودن و سایت Full Flash . برای مثال، در لیست محصولات سایت، وقتی روی هر محصول کلیک می شود، صفحه جداگانه ای باز شود که در آن درباره آن محصول مفصل نوشته شده است و از باز شدن یا Highlight شدن محصول موقع کلیک در همان پنجره با جاوااسکریپت پرهیز شود.اگر هم به این شکل عمل می شود، لینکی وجود داشته باشد که کاربر را به صفحه اختصاصی آن محصول منتقل کند.همچنین سایت های فلش سئو نمی شوند.لذا از طراحی سایت با Flash پرهیز کنید.

14 – سرعت بارگذاری مناسب صفحات.طراحی صفحاتی که حجم بیشتر از 500 KB دارند، (و در مواقعی تا 1 MB) ، از فاکتور های منفی سئو محسوب می شود. عدد مطلقی برای استاندارد سرعت وجود ندارد.ولی معمولا حجم 300 کیلوبایت برای هر صفحه حجمی مناسب تلقی می شود که اغلب هم امکان پذیر نیست.اگر حجم صفحات شما 500 یا 700 کیلوبایت است فکر نکنید گوگل از سئو سایت شما متنفر میشود!! ولی به این فکر کنید که کاربران با هر سرعتی بتوانند در سئو سایت شما بچرخند تا نرخ دفع بازدید کننده شما کاهش یابد..سرعت بیشتر بارگذاری صفحات (حجم کمتر صفحات و درخواست های کمتر به سمت سرور) یکی از فاکتور های مثبت سئو محسوب می شود.فراموش نکنید سرعت بارگذاری با سرعت Ping (فاصله ارسال درخواست سمت سرور و اولین پاسخ از سرور) متفاوت است.

15 – عدم استفاده از لینک و متون مخفی و تگ ها و عناوین غیر مرتبط و خودداری از keyword stuffing

16- راه اندازی گوگل وب مستر (Google Webmaster Tools) برای سایت و تعریف نقشه سایت.این مورد را نمی توان در دسته سئو و بهینه سازی سایت قرار داد.اما از موارد پایه سئو می باشد.نقشه سایت به خزنده ها کمک می کند تا به صفحات شما دسترسی پیدا کنند و در آن بخزند! اگر نقشه سایت وجود نداشته باشد، خزنده ها باید توسط لینک های دیگر سایت ها که به شما ارجاع داده شده اند، سایت شما را ببینند.در نتیجه کار برای خزنده ها سخت می شود.استفاده از نقشه سایت موجب افزایش سرعت فهرست شدن (index شدن) سایت ها در گوگل می شود.

سئو روز با سابقه پنج ساله در زمینه سئو و بهینه سازی وب سایت خدمات خود را آغاز کرد و با گذر زمان با به کار گیری متخصصان برنامه نویس و طراح با تجربه جایگاه خود را ارتقا داد. سئو سایت یکی از مشکل ترین پر استرس ترین خدمات موجود در وب میباشد و همیشه طبق الگوریتم های جدید که در مبارزه با اسپم و تقلب وب مستران به روز میشود باید حرکت کرد و چون سئو و مراحل انجام آن در هیچ جای دنیا قوانین کاملا مشخصی ندارد کار را بسیار دشوار میکند. ولی با کسب تجربه و مراحل کار به صورت کلاه سفید بودن میتوان بهترین نتیجه را در زمان خود که بستگی به سطح رقابتی بودن کلمات کلیدی آن دارد را به سرانجام رساند.

تحقیقاتی که باید قبل از پروسه بهینه سازی انجام گیرد

برای تجارت هایی که مشتریان آنها مصرف کنندگان یا افراد واسطه هستند، بهینه سازی موتورهای جستجوگر (سئو) از اولویت بالایی برای جذب ترافیک برخوردار است. تاکتیکهای پیشنهادی زیادی برای کمک به طراحان سایت برای جذب ترافیک ارائه شده است، اما در این مطلب در سئو روز به آدرس seorooz.net قصد داریم تا یک گام به عقب برداشته و موئلفه های کلیدی را معرفی کنیم که نیاز است هر طراح سایتی قبل از آغاز پروسه بهینه سازی به آنها توجه ویژه داشته باشد. درک صحیح از مخاطب هدف در بهینه سازی موتورهای جستجوگر (سئو) اولین گام برای فراهم کردن مقدمات بهینه سازی سایت، شناخت دقیق مخاطب هدف است.

و جستجوی کلیدواژه ها برای سئو بررسی دقیق سئو پس از شناخت دقیق مخاطب گام بعدی انجام یک بررسی دقیق روی سئوی سایت است. باید بررسی شود که آیا در وبسایت شما از نظر فنی مسائلی وجود دارد که میتواند برای پیمایشگرهای موتورهای جستجو مشکلی ایجاد کند؟ آیا محتوای موجود در سایت برای بازدیدکنندگان و موتورهای جستجو گیج کننده هستند؟ آیا صفحات سایت با تلفنهای همراه سازگاری دارند؟ ارائه سایت سازگار با تلفنهای همراه، با توجه به نرخ رشد روزافزون استفادهی کاربران از این ابزار، به امری ضروری تبدیل شده است. همچنین گوگل اعلام کرده است که در ایندکس گذاریهای آینده خود سایتهای سازگار با تلفنهای همراه را در اولویت قرار خواهد داد.

پیشنهاد میشود برای بررسی دقیق سئوی سایت از ابزارهای موجود برای این کار استفاده کنید. از جمله این ابزارها میتوان به بخش Analytics در Google Search Console اشاره کرد که با استفاده از آن میتوانید آنالیز نسبتا دقیقی روی کیفیت سئوی سایت خود انجام دهید. بررسی دقیق محتوای سایت اکنون که نیازهای مشتریان خود را شناسایی کردهاید و همچنین آنالیز دقیقی بر سئوی سایت خود انجام دادهاید زمان آن رسیده تا بررسی کنید چه نوع محتوا و با چه کیفیتی، پاسخگوی نیاز مشتریان شما بوده و آنها را به سمت استفاده از محصولات و خدمات شما سوق خواهد داد.از سایت moz.com استفاده کنید

هدف اصلی از انجام این تجزیه و تحلیل یافتن کمبودهایی است که در اطلاعات ارائه شده به مشتریان دیده میشود. محتوا بخشی است که بوسیله آن با مخاطب هدف خود ارتباط برقرار میکنید پس ضروری است آن را بدرستی به مخاطب ارائه کنید. همواره هنگام تولید محتوا باید این نکته را به خاطر داشته باشید که محتوای شما باید آن چیزی را ارائه دهد که مشتری در جستجوی آن است. تجزیه و تحلیل رقبا در نهایت یک تجزیه و تحلیل دقیق از رقبا به شما کمک خواهد کرد تا انتظارات خود را به درستی تنظیم کنید. رقبای شما تا چه میزان در کانالهای بازاریابی فعالیت جدی انجام میدهند؟ آیا رقبای شما به چیزی که مشتریان به آن اهمیت میدهند فکر میکنند یا هنوز تلاش میکنند به مشتریان بگویند که چه چیزی مهم است؟ آیا شما در جایگاهی هستید که محتوای خود را رو در روی رقبای خود قرار دهید و از این مقابله پیروز بیرون بیایید؟ ایده ای که در مطلب مطرح میشود جاسوسی از رقبا نیست.

هدف این است که دریابید چگونه میتوانید مخاطب هدف خود را مجاب کنید تا به وبسایت شما مراجعه کرده و مطالب شما را مطالعه کند. یک فاکتور مهم دیگر در این فرآیند این است که باید با نگاهی جامع داشته باشید، باید رقبایی فراتر از رقبای استاندارد خود را در نظر داشته باشید و تحلیل کنید که آیا پتانسیلی برای پیدایش شرکتهای جدیدی وجود دارد که ممکن است اولویتهای اصلی تجارت شما را تحدید کند؟ این شرکتها آنهایی هستند که در مرحلهی قبلی آنها را در زمرهی رقبای خود به حساب نیاورده بودید اما مهم است تا خطر آنها را همیشه درنظر داشته باشید.

نتیجه گیری با استفاده از توصیه های این مقاله در سایت سئو روز و شناخت بهتر از مشتریان، محتوا و چشم انداز رقابتی، میتوانید تاکتیکهای سئوی مدنظر خود را با آگاهی بیشتری عملی کنید. انجام پژوهش پیشنهادی قبل از اجرای استراتژی های سئو موقعیت شما را برای موفقیت بهبود خواهد داد.








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ