سفارش تبلیغ
صبا ویژن
book
   مشخصات مدیر وبلاگ
 
    آمارو اطلاعات

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 12
کل بازدید : 23887
کل یادداشتها ها : 20

نوشته شده در تاریخ 95/12/21 ساعت 11:37 ع توسط mohammad


 

حمل و نقل بین المللی چیست؟

 

 

شایستگی های مورد نیاز جهت حق العمل کاری در ترخیص کالا 

کارت حق العمل کاری توسط گمرک ایران صادر می شود این کارت حمل و نقل بین المللی جهت اخذ شامل یک سری الزامات می باشد .که از آن جمله پذیرش در آزمون این سازمان می باشد از شرایط پذیرش کارت حق العملکاری به مواردی نظیر اینکه باید شهروند ایران باشد و با حداقل سن 25 سال در سازمان های دولتی مشغول به کار نباشد.

کارگزار گمرکی باید به جداول تعرفه های گمرکی آشنا باشد که خود لیست هایی جهت ارائه، میزان حقوق گمرکی و سود بازرگانی و قواعد و قوانین دولتی برای وارد کنندگان و دیگر الزامات تجارتی را دارا می باشد. 

تشخیص هویت و ارائه اسناد در ترخیص کالا 

جهت ترخیص کالا توسط شرکت های ترخیص کار نیازمند ورود اطلاعات مربوط به هویت صاحب کالا و نماینده ی آن جهت اظهار به گمرکات و تعیین ارزش کالای وارداتی به سیستم هستیم. در ترخیص کالا منظور از ارزش کالای وارداتی به معنای ارزش کالا در مبدا بعلاوه نرخ کرایه حمل و بیمه کالا تا ورود به گمرک می باشد. (در صورت پرداخت شدن هزینه های دیگر نیز در تعیین ارزش گمرکی کالا اضافه می شود که شامل: ظروف و بسته بندی، هزینه های طراحی و هزینه حقوق مالکیت معنوی می باشد ) 

تخصیص کوتاژ با توجه به مدت اعتبار کابوتاژ کالا به گمرک مقصد می باشد (تا سه ماه بعد از انقضای کابوتاژ کالا اگر گواهی نامه ی گمرک مقصد از طرف صاحب کالا که خود حمل و نقل بین المللی نشان دهنده ورود کالا است ارائه نشود، کالا به مقصد نرسیده استنباط می شود.) در این مرحله تشخیص مسیر گمرکی جهت ترخیص کالا به روش سیستمی صورت می گیرد که شامل دریافت کوتاژ ترخیص کالا می شود، کوتاژ در واقع کد شناسایی برای ترخیص  کالا و اظهارنامه می باشد.

باید توجه کرد کالایی که ترخیص قطعی نشده برای گمرک حمل و نقل بین المللی در عوض وثیقه ای برای مطالبات گمرک چه در خصوص ترخیص کالای مورد بحث و چه در خصوص مطالبات معوقه ی حاصل از ترخیص کالاهای از پیش صورت گرفته می باشد.

بر مبنای اظهار صورت گرفته یکی از مسیرهای سبز ، زرد و قرمز انتخاب می شود. 

گمرک پس از دریافت اسناد و مدارک ترخیص کالا به تشخیص هویت و تشخیص کارت بازرگانی می پردازد و در مراحل بعد به تشخیص نماینده قانونی جهت ترخیص کالا، وکالت نامه ترخیص و معرفی نامه، بررسی پروانه حق العملکاری و بررسی مطالبات معوقه و کنترل بدهی مربوط به ارزش کالا می پردازد.

 

بر اساس ماده 3 قانون مقررات واردات و صادرات وجود کارت بازرگانی با اعتبار برای افرادی که به واردات به صورت تجاری اقدام می کنند یک امر اجباری می باشد.

روش قیمت گذاری عامل مهمی در قسمت فروش و به خصوص تماس های حمل و نقل بین المللی سرد می باشد . در هنگامی که تماس سرد برقرار می کنیم 3 فاکتور مهم ارائه سرویس ها ، مهیا کننده ها و  نحوه ی معامله کردن تأثیرگذار هستند .

 

کیفیت و زمان ارسال نیز از عوامل مهم بالا آمدن یک کمپانی حمل و نقل بین المللی محسوب می شود . هرچه کالا با کیفیت بهتر و سریعتر به مقصد برسد ، مشتریان راضی تر و در نتیجه کمپانی معروف تر خواهد بود .

 

 

همچنین ابعاد و مقیاس کالا عامل مهمی در تعیین روش حمل و نقل می باشد حمل و نقل بین المللی . معمولا برای بار های خیلی سنگین از حمل ونقل ریلی و دریایی استفاده می شود .

 

 

قابلیت انعطاف در و استفاده از تمام روش های موجود که پروسه حمل و نقل کالای حمل و نقل بین المللی مشتریان را راحت تر می کند بخش قال توجهی از مشتریان ثابت را به خود جذب می کند .

 

همچنین سابقه کمپانی در تصادفات و خطرات احتمالی و به خصوص حمل و نقل بین المللی برای کمپانی های عظیم میلیارد دلاری همچون زنگ خطری محسوب می شوند  .

                      

 

فعالیت کسب و کار های حمل ونقل بین المللی می توان در توانایی های فورواردر و کریر نیز تعریف کرد . فورواردر روال های قانونی و کاغذ بازی ها را انجام و کریر وظیفه ی حمل فیزیکی کالا را شامل می شد .

 

 

در هر صورت ساختمان حرفه ی حمل و نقل بین المللی بسیار وسیع و همچنین حمل و نقل بین المللی انعطاف پذیری بالایی داراست . و با توجه به قوانین موافقت شده توسط کشور مبدأ و کشور مقصد انجام می شود .

در صورتی که صاحب کالا از افراد یا شرکتی باشد که دارای کارت بازرگانی است می تواندحمل و نقل بین المللی  شخص دیگری را که دارای کارت حق العمل کاری است به منظور ترخیص کالا از گمرک ، به گمرک معرفی کند که در این صورت شخص معرفی شده باید دارای کارت بازرگانی و کارت حق العمل کاری معتبر باشد.

 

یکی از اساسی ترین خدمات یک بارفرابر  انجام کلیه تشریفات گمرکی و مهارت در ترخیص کالا برای مشتری خود است،قطعا این عمل بدون آگاهی داشتن از قوانین و مقررات گمرکی و نداشتن تجربه مفید در این حرفه امکان پذیر نیست.

شرکت حمل و نقل بین المللی بهروش سریع کلیه رویه های گمرکی (صادرات قطعی ، صادرات موقت ، واردات قطعی ، واردات موقت و...) تشریفات گمرکی در گمرکات ایران مانند (فرودگاه امام،تهران،بندر عباس،سلفچگان،بوشهر و...)برای ترخیص کالا حمل و نقل بین المللی را برای مشتریان خود با سرعت و دقت  کافی توسط کادری مجرب انجام می دهد.

ترخیص کالا از گمرک بندر عباس ، تهران ، فرودگاه امام ، سلفچگان ، بوشهر ،و خارج از ایران

 

ترخیص کالا در بهروش سریع شامل انواع کالاهای حمل و نقل بین المللی وارداتی و صادراتی شما تاجر گرامی می باشد.

منبع:

ترخیص کالا 








طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ